SV Amsterdam West organiseert in 2014 de match van der Sterren – Lai!

Grootmeester Paul van der Sterren en aanstormend jeugdtalent Hing Ting Lai nemen het in een match over vier partijen tegen elkaar op. Deze match is een side event van het Best of the West-toernooi. Komt dat zien, het belooft een waar spektakel te worden!

→Donderdag 14 augustus:

Hing-Ting Lai doet verslag van zijn match.

Matchverslag

→Zaterdag 24 mei:

Paul v.d. Sterren kan met wit geen winst vinden in de 4e en laatste partij, Hing-Ting Lai wint de match met 2½ – 1½.

→Zaterdag 19 april:

Lai vind verzwakking in koningsvleugel vd Sterren en neemt voorsprong in de match.

→Zaterdag 15 maart:

2e partij eindigt in remise en brengt de stand op 1-1.:

→Maandag 3 februari:

– door Dirk Goes –

GM Paul van der Sterren tegen Hing Ting Lai

Op zaterdag 1 februari jl. is de eerste partij gespeeld. Met wit bouwde Hing Ting aan een klein plusje, dat zo rond de 30e zet vaste vorm begon aan te nemen. Even later miste hij een veelbelovende voortzetting:

Hoe dan ook, stand in de match nu ½-½. De tweede partij wordt gespeeld op zaterdag 15 maart a.s. in het Woestduincentrum, Woestduinstraat 18 te Amsterdam. Tegelijkertijd wordt de vijfde ronde van het Best of the West-toernooi gespeeld. Publiek van harte welkom!

→Zaterdag 1 februari: Eerste partij:       Hing Ting Lai – GM Paul van der Sterren ½ – ½

→Donderdag 30 januari:   Hing Ting Lai heeft wit geloot voor de eerste en derde partij.

Paul van der Sterren (1956) hoorde eind vorige eeuw bij de top van het Nederlandse schaakleven. In 1985 en 1993 werd hij Nederlands Kampioen. In 2001 stopte hij met het wedstrijdschaak, maar in 2010 begon het toch weer te kriebelen en sindsdien komt hij in de KNSB-competitie uit voor het Amsterdamse Caissa. Zijn KNSB-rating is 2474.

Paul van der Sterren                                                                                                                                                                  Hing Ting Lai

Paul van der SterrenHing Ting Lai

Hing Ting Lai (1997) begon zijn schaakcarrière bij Tal/DCG (één van de voorlopers van Schaakvereniging Amsterdam West) en verhuisde in 2011 naar Zukertort Amstelveen. Met name de laatste tijd boekt hij grote successen. In het gehele seizoen 2012/2013 verloor hij slechts drie officiële partijen. Met zijn KNSB-rating van 2264 geldt hij als één van de grootste talenten van Nederland.

De sponsoring van deze match is privaat middels crowdfunding. Geïnteresseerden kunnen bijdragen aan dit sympathieke project, maak een bedrag naar keuze over op: gironummer 2444225 t.n.v. T.J. Goes onder vermelding van ‘Match Hing Ting’.