PenK Barack Obama kan je een beroemdheid noemen. Zijn meest recente poging om met een shutdown van de Amerikaanse overheidsdiensten ‘trending topic’ van de week te worden, mislukte echter. Wat wil je ook als een grote afvaardiging van onze club bij Pauw en Witteman aanschuift. De aanwezigheid van de svAWers had zelfs Miss Nederland Jacqueline Steenbeek en voormalig Miss Nederland Kim Kötter doen besluiten naar de studio in het Westerpark af te reizen. Paul kreeg de nodige steelse blikken van Jacqueline te verwerken en Rob (van H) kon zich maar met moeite onttrekken aan het oogcontact van Kim. Beroemd zijn is niet altijd een pretje. Hugo liet zien dat je als celebrity toch met beide benen op de grond kan blijven staan en stelde Miss Nederland na afloop van de uitzending een aantal beleefdheidsvragen. Logisch dat Pauw en Witteman verguld waren met de aanwezigheid van de voormalige kopmannen van de 2 bloedgroepen binnen onze club: Paul, Piet (Kooiman) met hun clubkompanen.

Dirk Goes, nog zo’n kijkcijferkanon, kwam na afloop van zijn partij tegen Paul vragen of hij zich had gekwalificeerd voor het weekpraatje. Maar natuurlijk! Beroemde clubleden moet je immers met alle egards behandelen. Zeker als ze winnen. Helaas wonnen onze mannen van het 7de niet; EsPion toonde weinig ontzag en keerde met 5,5 punten in de tas huiswaarts. Het gerucht ging dat zij de uitzending van afgelopen maandag hebben gemist. Anders zouden ze toch wat meer wankel in de knieën zijn geweest. Brabantse Jan stond ook stevig in zijn schoenen. Misschien omdat hij net een knipbeurt had gehad, trok hij vol bravoure ten strijde tegen ‘Famous Frans’. De partij was verrassend snel ten einde door een verkeerde voortzetting van laatstgenoemde.

We hebben deze week een goede inzending voor de categorie ‘blunder van de week’. Jan (de W) speelde tegen Marjolein (A) een leuke pot. Totdat hij vervolgens in 2 zetten een loper weggaf en daarna een paard. De stelling hieronder is na 18 .., Pc5-e4. Na Txb7 speelde Jan Lc5 waardoor het paard op e4 viel. Met de opmerking van Jan na het paardverlies kreeg hij de lachers op z’n hand: “Hey, dat paard stond toch verdedigd door de loper?!”. Op zich een terecht punt, ware het niet dat de loper na de vorige zet aan de zijkant van het bord was geposteerd. Jan kan zijn prijs (een pint) ophalen bij zijn Brabantse voornaamgenoot. Overigens staat de mat-in-1 van onze jeugdleider nog altijd fier bovenaan in het blunderklassement van dit seizoen.

Donderdag 11 oktober staat de volgende show bij de svAW gepland, komt dat zien!